Anvendelse

Proglass.dk drives af
WCY A/S
Anker Engelunds Vej 10
9200 Aalborg SV
CVR. nr.: 40144625

ProGlass’ standard salgs- og leveringsbetingelser anvendes ved alt salg fra vores webshop, såfremt andet ikke er skriftligt aftalt parterne imellem. Alle samhandelsaftaler udfærdiges på dansk.

Ved bestilling anses køberen for at have læst og accepteret disse salgs- og leveringsbetingelser.

PRIS 

Priserne er angivet i danske kroner (DKK). Sælger kan frit ændre priserne som følge af ændringer i leverandørpris, toldsats, afgifter og valutakurser m.v. Sådanne ændringer kan dog ikke foretages efter at bestillingen er bekræftet af ProGlass. 

Alle specifikationer er vejledende og billedmateriale kan afvige. For seneste specifikationer henvises der til producenten. Anførte priser er dagspriser og kan reguleres, såfremt der sker ændringer i afgifter, samt for leverancer fra udlandet i valutaforhold, mv.

Alle priser er angivet inkl. moms, ekskl. emballage, ekskl. fragt og leveringsomkostninger, ab sælgers plads.

BETALING 

Kreditkort
Betalingsbetingelser er enten betaling med Dankort, Visa, Mastercard (ifølge Nets retningslinjer må beløbet først hæves, når varen afsendes) eller netto kontant ved afhentning. Ved betalingskort opkræver vi ikke gebyr.

Mobilepay
Du kan også benytte MobilePay online.

BESTILLING OG AFHENTNING

Varer der bestilles elektronisk hos ProGlass kan kun afhentes hos ProGlass, Odensevej 133, 5610 Assens efter nærmere aftale.

Bestiller du varer til afhentning, kontakter vi dig med nærmere informationer omkring muligheder for afhentning.

LEVERINGSOMKOSTNINGER

Vi bruger GLS og Bring som brev/pakke leverandør.

LEVERINGSTID

Leveringstiden for bestillinger via ProGlass’ webshop er normalt 1-3 hverdage, alt afhængigt af den valgte fragtmetode og lagersituationen hos vores leverandører.

Forsinket levering udover 30 dage fra bestillingsdatoen, giver kunden ret til at annullere bestillingen.

Alle varer på webshoppen er varer vi har på hovedlageret, der tages dog forbehold for udsolgte/udgående varer.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@proglass.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handels- og databetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

*Bemærk: du får ikke fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

VARENS STAND, NÅR DEN RETURNERES

Køber hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at der ved fortrydelse af købet kun returneres en del eller intet af købsbeløbet, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Ved fortrydelse af køb returneres som udgangspunkt det fulde beløb, du har betalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder ej heller refunderes dine fragtudgifter til returnering af produktet), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Er du usikker på om du kan afprøve og returnere varen uden værdiforringelse, er du velkommen til at ringe eller skrive til os.

Det er muligt enten at aflevere varen hos ProGlass, Odensevej 133, 5610 Assens eller sende varen til os. Ordrebekræftelse samt kopi af faktura bør følge returvaren.

*Bemærk: Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav!

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder med mindre andet er skrevet på varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

REKLAMATION – SALG TIL VIRKSOMHEDER

Ved salg til momsregistrerede virksomheder skal kunden ved modtagelse af varen undersøge denne og skriftligt reklamere eventuelle fejl og mangler uden ugrundet ophold, dog senest 8 dage fra varens modtagelse.

Reklamation af fejl og mangler, som først opdages efter montering af varen, skal ske straks når fejlen/manglen konstateres. Ved salg til momsregistrerede virksomheder, er der 1 års reklamationsret.

RETURRET OG ANNULLERING – SALG TIL PRIVATE

Fortrydelsesret som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til salg@proglass.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handels- og databetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

RETURRET OG ANNULLERING – SALG TIL VIRKSOMHEDER

Der er ingen returret ved denne handelsform. Der ydes ikke fortrydelsesret til momsregistrerede virksomheder, med mindre andet er aftalt.

VAREN SENDES TIL

ProGlass, Odensevej 133, 5610 Assens.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

ANSVAR – B2B

Ved salg til momsregistrerede virksomheder, fraskriver sælger sig ansvaret for forsinket levering.

KUNDENS MYNDIGHED

Ved bestilling enten via websalg, butikssalg eller blot ønske om et tilbud bekræfter man, at man er fyldt 18 år og er myndig.

EJENDOMSRET

Såfremt der gives henstand med betalingen, sker dette i henhold til kreditaftaleloven.

PROCEDURER VED BESTILLING AF SPECIALFREMSTILLEDE OG TILPASSEDE VARER

Ved bestilling af specialfremstillede og tilpassede varer i vores webbutik, gives der ingen returret.

Du skal bekræfte din accept af dette, ved at tilbagesende din bestillingsbekræftelsesmail på bestillingen, med følgende tekst placeret i starten af emailen:
Det bekræftes hermed, at undertegnede accepterer bortfald af returret på nedennævnte bestilling af speciel fremstillet og tilpasset varer“, samt dato og dit navn. Vi begynder ikke produktion af din bestilling, før vi har modtaget denne bekræftelse.

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på proglass.dk er WCY A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@proglass.dk

Som registreret hos ProGlass har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ProGlass via e-mail salg@proglass.dk

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ProGlass via e-mailen salg@proglass.dk

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail salg@proglass.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 30.04.2019

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Hvis du ønsker at benytte dig af returretten, bedes du udfylde nedenstående formular.

*Formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Få returseddel